Да караш "Алфа Ромео" из Италия е неописуемо преживяване, което пожелавам искрено на всички автолюбители, особено на почитателите на марките от Ботуша. От една страна, на Апенините имат може би най-добрите аутобани в Европа, а, от друга, ограничението на скоростта от 130 км/ч се приема от всички като долната граница, под която никой трябва да пада. При това положение, докато шофираш из Италия, се чувстваш като на рали, а "Алфа Ромео 159", която имах удоволствието да карам в родната й Италия, е една от най-подходящите "състезателни коли".
Влюбването
Един поглед върху новия бестселър на италианците е достатъчен, за да се влюбиш в него. Съчетанието от хищно излъчване и елегантни линии рядко може да се открие в такъв чист вид в друга марка, а при 159-ката спортна елегантност е изпипана до съвършенство. Заслугата е на Джуджаро и дизайнерския отдел на "Алфа Ромео", а в цялостното разработване на модела са вложени 900 млн. евро и усилен изследователски труд в продължение на 50 месеца.
Резултатът си е заслужавал усилията и инвестицията, като моделът се е получил по-добър от предшественика си "156" по всички показатели. В предната част грабват окото традиционната за марката V-образна решетка и две тройки фарове, приличащи от далеч на присвити очи на хищник. Спортното излъчване се подсилва и от огромните въздухозаборници в предната престилка.
Задницата също е мускулеста, като и тук светлините веднага се забелязват, а на тъмно са просто омагьосващи. След като дълго време карах зад 159-ката по магистралите на Италия, в един момент напълно искрено си пожелах пред мен винаги да е кола с толкова красива задна част.
Подобно на външността интериорът на колата също съчетава изискан стил и спортна индивидуалност. Уредите са стилни и кръгли, осветени в дискретно червено. Километражът и оборотомерът са точно пред водача, а между тях е поставен дисплеят, на който се изобразяват показанията на борд компютъра и аудиосистемата. Скалите за нивото на горивото, температурата на двигателя и налягането в турбокомпресора са монтирани на облицованата с истински метал централна конзола и са насочени към водача, около който са групирани и всички основни превключватели. Воланът е с три лъча, семпъл, удобен и стилен, облечен в кожа. Седалките отпред са спортни, със странична опора, обгръщащи плътно тялото и осигуряващи едновременно стабилност и комфорт.
Усещането
Тестваният автомобил беше оборудван с 1.9-литров турбодизел с мощност 150 к.с., който съчетава отлично динамика и приличен разход на гориво (под 7 на сто в рамките на пробното пътуване по магистралите на Италия). Моторът отдава максималния си въртящ момент от 320 Нм още при 2000 об./мин., като намалява да минимум превключването на предавките и ускорява колата плавно и спокойно или пък диво в зависимост от желанието на водача.
Той се оборудва с шестстепенна трансмисия, която също има своята роля за горивната икономичност. Почитателите на дизела могат да заложат и на по-скромния 1.9-литров агрегат с мощност 120 к.с. и 280 Нм или на впечатляващия 2.4 JTD с 200 коня и 400 Нм въртящ момент. Феновете на бензиновите мотори също не са забравени, като те могат да избират между четири мотора с работни обеми 1.8, 1.9, 2.2 и 3.2 литра с мощности съответно 140, 160, 185 и 260 конски сили.
По отношение на стабилността към "Алфа Ромео 159" нямам никакви забележки, защото в колата е постигнат добър баланс между спортно и комфортно окачване. Благодарение на системата за динамичен контрол на стабилността (VDC) и предотвратяващата прибоксуването (ASR) водачът може да използва пълния капацитет на колата, а спирачките уверено овладяват устрема на автомобила благодарение на спирачния асистент и антиблокиращата система с електронно разпределение на спирачното усилие. Ако все пак се стигне до инцидент, пътниците могат да са спокойни, че са в една от най-сигурните коли в класа, получила максималните пет звезди в краш тестовeте на независимата организация EuroNCAP.
Недостатъците
Е, като всички автомобили дори икона като "Алфа Ромео 159" има своите кусури, поне според мен. На първо място, джобовете на вратите са изключително малки и тесни. В купето липсват и достатъчно места за поставяне на бутилки с вода, като ако се ползва предназначеното за целта място пред скоростния лост, ръката на водача постоянно закача шишето при смяната на предавките. Осветеността на уредите дори и на най-ниската степен на яркост пък леко дразни при шофиране в пълна тъмнина. Разбира се, това са дреболии, които не развалиха като цяло отличното ми впечатление за колата.
Конкурентите
Като автомобил за познавачи и естети "Алфа Ромео 159" има малко достойни съперници сред колите от високия среден клас. На първо място сред тях са БМВ трета серия, Ауди А4 и "Мерцедес" С клас. Като се добавят "Мазда 6", "Хонда Акорд" и "Волво S40", списъкът с претенденти за клиентското внимание на практика се изчерпва.
Със стартовата си цена от 46 711 лв. с ДДС и богато серийно оборудване алфата има значително ценово предимство пред германските си съперници и шведската лимузина. Единствено маздата е доста по-евтина (38 490 лв. с ДДС), а "Хонда" е на почти същата цена като 159-ката. Разбира се, не бива да се забравя, че има почитатели на марката, за които цената просто няма значение, защото това е "Алфа Ромео" - не просто автомобил, а страст.
Това е "Алфа Ромео" 159
дължина 4660 мм.
ширина(без стр. огледала) 1828 мм.
височина 1417 мм.
двигатели: обем(к.с.) ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комбиниран разход
1.8(140) 11.3 сек. 191 км/ч 8.0 л. на 100 км.
1.9(160) 9.7 сек. 212 км/ч 8.7 л. на 100 км.
2.2(185) 8.8 сек 222 км/ч 9.4 л. на 100 км.
3.2(260) 7.0 сек. 240 км/ч 11.5 л. на 100 км.
1.9JTD(120) 11.0 сек 191 км/ч 5.9 л. на 100 км.
1.9JTD(150) 9.4 сек. 210 км/ч 6.0 л. на 100 км.
2.4JTD(200) 8.4 сек. 228 км/ч 6.8 л. на 100 км.
Влюбването
Един поглед върху новия бестселър на италианците е достатъчен, за да се влюбиш в него. Съчетанието от хищно излъчване и елегантни линии рядко може да се открие в такъв чист вид в друга марка, а при 159-ката спортна елегантност е изпипана до съвършенство. Заслугата е на Джуджаро и дизайнерския отдел на "Алфа Ромео", а в цялостното разработване на модела са вложени 900 млн. евро и усилен изследователски труд в продължение на 50 месеца.
Резултатът си е заслужавал усилията и инвестицията, като моделът се е получил по-добър от предшественика си "156" по всички показатели. В предната част грабват окото традиционната за марката V-образна решетка и две тройки фарове, приличащи от далеч на присвити очи на хищник. Спортното излъчване се подсилва и от огромните въздухозаборници в предната престилка.
Задницата също е мускулеста, като и тук светлините веднага се забелязват, а на тъмно са просто омагьосващи. След като дълго време карах зад 159-ката по магистралите на Италия, в един момент напълно искрено си пожелах пред мен винаги да е кола с толкова красива задна част.
Подобно на външността интериорът на колата също съчетава изискан стил и спортна индивидуалност. Уредите са стилни и кръгли, осветени в дискретно червено. Километражът и оборотомерът са точно пред водача, а между тях е поставен дисплеят, на който се изобразяват показанията на борд компютъра и аудиосистемата. Скалите за нивото на горивото, температурата на двигателя и налягането в турбокомпресора са монтирани на облицованата с истински метал централна конзола и са насочени към водача, около който са групирани и всички основни превключватели. Воланът е с три лъча, семпъл, удобен и стилен, облечен в кожа. Седалките отпред са спортни, със странична опора, обгръщащи плътно тялото и осигуряващи едновременно стабилност и комфорт.
Усещането
Тестваният автомобил беше оборудван с 1.9-литров турбодизел с мощност 150 к.с., който съчетава отлично динамика и приличен разход на гориво (под 7 на сто в рамките на пробното пътуване по магистралите на Италия). Моторът отдава максималния си въртящ момент от 320 Нм още при 2000 об./мин., като намалява да минимум превключването на предавките и ускорява колата плавно и спокойно или пък диво в зависимост от желанието на водача.
Той се оборудва с шестстепенна трансмисия, която също има своята роля за горивната икономичност. Почитателите на дизела могат да заложат и на по-скромния 1.9-литров агрегат с мощност 120 к.с. и 280 Нм или на впечатляващия 2.4 JTD с 200 коня и 400 Нм въртящ момент. Феновете на бензиновите мотори също не са забравени, като те могат да избират между четири мотора с работни обеми 1.8, 1.9, 2.2 и 3.2 литра с мощности съответно 140, 160, 185 и 260 конски сили.
По отношение на стабилността към "Алфа Ромео 159" нямам никакви забележки, защото в колата е постигнат добър баланс между спортно и комфортно окачване. Благодарение на системата за динамичен контрол на стабилността (VDC) и предотвратяващата прибоксуването (ASR) водачът може да използва пълния капацитет на колата, а спирачките уверено овладяват устрема на автомобила благодарение на спирачния асистент и антиблокиращата система с електронно разпределение на спирачното усилие. Ако все пак се стигне до инцидент, пътниците могат да са спокойни, че са в една от най-сигурните коли в класа, получила максималните пет звезди в краш тестовeте на независимата организация EuroNCAP.
Недостатъците
Е, като всички автомобили дори икона като "Алфа Ромео 159" има своите кусури, поне според мен. На първо място, джобовете на вратите са изключително малки и тесни. В купето липсват и достатъчно места за поставяне на бутилки с вода, като ако се ползва предназначеното за целта място пред скоростния лост, ръката на водача постоянно закача шишето при смяната на предавките. Осветеността на уредите дори и на най-ниската степен на яркост пък леко дразни при шофиране в пълна тъмнина. Разбира се, това са дреболии, които не развалиха като цяло отличното ми впечатление за колата.
Конкурентите
Като автомобил за познавачи и естети "Алфа Ромео 159" има малко достойни съперници сред колите от високия среден клас. На първо място сред тях са БМВ трета серия, Ауди А4 и "Мерцедес" С клас. Като се добавят "Мазда 6", "Хонда Акорд" и "Волво S40", списъкът с претенденти за клиентското внимание на практика се изчерпва.
Със стартовата си цена от 46 711 лв. с ДДС и богато серийно оборудване алфата има значително ценово предимство пред германските си съперници и шведската лимузина. Единствено маздата е доста по-евтина (38 490 лв. с ДДС), а "Хонда" е на почти същата цена като 159-ката. Разбира се, не бива да се забравя, че има почитатели на марката, за които цената просто няма значение, защото това е "Алфа Ромео" - не просто автомобил, а страст.
Това е "Алфа Ромео" 159
дължина 4660 мм.
ширина(без стр. огледала) 1828 мм.
височина 1417 мм.
двигатели: обем(к.с.) ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комбиниран разход
1.8(140) 11.3 сек. 191 км/ч 8.0 л. на 100 км.
1.9(160) 9.7 сек. 212 км/ч 8.7 л. на 100 км.
2.2(185) 8.8 сек 222 км/ч 9.4 л. на 100 км.
3.2(260) 7.0 сек. 240 км/ч 11.5 л. на 100 км.
1.9JTD(120) 11.0 сек 191 км/ч 5.9 л. на 100 км.
1.9JTD(150) 9.4 сек. 210 км/ч 6.0 л. на 100 км.
2.4JTD(200) 8.4 сек. 228 км/ч 6.8 л. на 100 км.
Comment